Search

Náš Magazín

NÁŠ PRÍBEH

Digitálny detox: prekvapujúci, no pravdivý

Už vieme asi všetko, čo sa o detoxikačných programoch dá vedieť. Sú dobré pre naše telo, dobré pre našu dušu, nemožno ich nemilovať. 
 
Ale digitálny detox? V súčasnosti to znie priam absurdne – ako niečo takmer nemožné: Kde by ste vlastne mali začať?
 
Než budem pokračovať, dovoľte mi v rýchlosti opísať svoje digitálne návyky: Ráno zvyčajne nebývam on-line pred 6:30 hod, potom pri rannom dochádzaní do práce strávim hodinu na sociálnych sieťach a počas prestávky o 10. hodine si prejdem svoje tweety. Keď sa mi na obed zdá, že by mohol môj pestrý šalát vyzerať dobre na Instagrame, pridám príspevok, a neskôr si pri čaji prečítam e-maily. Keď večer cestujem z práce, navštívim vo svojom smartfóne rozličné nové stránky, a keď konečne prídem domov, strávim približne tri hodiny on-line. Znamená to, že som digitálne závislá? 
 
Absolvovať digitálny detox znamená odstrihnúť sa od internetu a netráviť už väčšinu svojho dňa na Facebooku. Mala by som sa zbaviť aj svojho krokometra, keď pôjdem behať? Či svojej elektronickej vidličky, ktorá monitoruje, ako rýchlo budem jesť? Ale veď ja tie veci potrebujem!  
 
Čítať radšej knihu než svoj tablet? Jasné, prečo nie? Ako tú vec zase zapnem? 
 
Dať si oddych od digitálneho sveta sa v dnešnej dobe zdá ako niečo takmer virtuálne nemožné – človek môže nadobudnúť pocit, akoby sa zatvoril pred celým svetom. Iróniou je, že svoj digitálny detox môžete začať tým... že si stiahnete do svojho telefónu zopár aplikácií, ktoré vám znemožnia prijímať upozornenia zo sociálnych médií. 
 
Môžu to však byť i drobnosti ako napríklad, že si zoženiete budík, aby ste nemuseli ráno siahať po svojom telefóne, aby ste ho vypli. 
 
A tiež, čím viac budete mimo digitálneho sveta, uvedomíte si že skutočne je niečo na tom stretávať ľudí, rozprávať sa s niekým zoči-voči, alebo jednoducho zažívať život v jeho reálnej podobe...
 
Mne sa táto idea celkom páči. Asi do toho pôjdem...

#detox

#telo

#myseľ

#digitálny